WYCIECZKA DO USTRONIA WAŁAMI BRENNICY I WISŁY

CHARAKTERYSTYKA TRASY

Trasa bardzo łatwa, ciekawa idealna na wycieczkę rodzinną – szczególnie atrakcyjne dla wszystkich kolarzy powinny być: Park Turystyki, Beskidzki Dom Zielin „Przytulia”, Obserwatorium Nietoperzy w Brennej, Chlebowa Chata w Górkach Małych, przejazd szlakiem rowerowym wzdłuż rzeki Wisły i Brennicy, Ośrodek „Pod Brandysem”, Leśny Park Niespodzianek i Pijalnia Uzdrowiskowa w Ustroniu, przejazd trawersem Lipowskiego Gronia i Żarnowca

Długość trasy Smiley face

Odcinki „z buta”

brak

Uwaga na

- ruch samochodowy na drogach publicznych
- zwiększony ruch pieszych i rowerzystów w rejonie bulwarów nadrzecznych

OPIS TRASY

- startujemy z placu przed budynkiem Urzędu Gminy, w którym mieści się punkt Informacji Turystycznej
- przechodzimy przez drogę i znajdujemy się w Parku Turystyki, gdzie możemy pograć w piłkę na boiskach wielofunkcyjnych, skorzystać z kręgielni, unihokeja czy wypożyczyć kije do minigolfa. Na rozgrzewkę skorzystajmy z siłowni na wolnym powietrzu. Dzieciom polecamy plac zabaw. Będąc w centrum Brennej warto odwiedzić Beskidzki Dom Zielin „Przytulia” (muzeum ziół oraz kultury ludowej górali).
- po drodze w odległości zaledwie 100 m od stacji paliw znajduje się Obserwatorium Nietoperzy w Gimnazjum w Brennej. Tutaj każdy może z bliska przyjrzeć się życiu tych niezwykłych latających ssaków. Poddasze budynku szkoły zamieszkują dwa gatunki nietoperzy: podkowiec mały oraz nocek duży
- kontynuujemy jazdę czarnym szlakiem rowerowym, następnie dalej ulicą Sportową docieramy do Ośrodka „Pod Brandysem”, gdzie znajduje się siłownia zewnętrzna, boisko do piłki plażowej, ścianka wspinaczkowa oraz plac zabaw.
- przecinamy ulicę Zofii Kossak i wałem nadrzecznym kontynuujemy jazdę w kierunku Skoczowa
- na drugi brzeg Brennicy przejeżdżamy mostem na ulicy Nowy Świat
- za mostem skręcamy w prawo w ulicę Spokojną i czarnym szlakiem rowerowym – Beskidzką Drogą Św. Jakuba dojeżdżamy do rzeki Wisły w Harbutowicach
- przejeżdżamy mostkiem dla pieszych i rowerzystów na drugi brzeg
- wałem nadrzecznym jedziemy do Ustronia Wiślaną Trasą Rowerową
- w Ustroniu skręcamy w lewo w ulicę Grażyńskiego na wysokości Hotelu Olympic
- dojeżdżamy do Szpitala Reumatologicznego, skręcamy w prawo i ulicami Leczniczą i Źródlaną jedziemy czerwonym szlakiem turystycznym w kierunku Równicy
- za ostatnimi zabudowaniami opuszczamy czerwony szlak turystyczny (odbija w prawo), a my rozpoczynamy podjazd na trawers Lipowskiego Gronia i Żarnowca czerwonym szlakiem spacerowym (szlak Źródlany)
- piękną leśną drogą pnącą się zboczami Żarnowca i Lipowskiego Gronia jedziemy w kierunku Brennej Skrzyżowanie
- w pobliżu znajduje się Chlebowa Chata, w której możemy wziąć udział w warsztatach wypieku chleba, wyrobu masła i dowiedzieć się co nieco o życiu pszczół
- przejeżdżamy przez most na Brennicy i kierujemy się w prawo do centrum Brennej