WYCIECZKA Z BRENNEJ DO JAWORZA

CHARAKTERYSTYKA TRASY

Trasa bardzo łatwa idealnie nadająca się na spokojną rodzinną wycieczkę – szczególnie atrakcyjne dla wszystkich kolarzy powinny być: przejazd szlakiem rowerowym wzdłuż Brennicy, Park Turystyki, Beskidzki Dom Zielin "Przytulia", Obserwatorium Nietoperzy, Ośrodek „Pod Brandysem”, Ośrodek Jazdy Konnej „U Matuli”, Kościół pw. Wszystkich Świętych w Górkach Wielkich

Długość trasy Smiley face

Skala trudności

33%

PRZEBIEG TRASY

Brenna – Górki Wielkie – Jaworze Jasionki – Osiedla Grabka – Jaworze Jasionki – Górki Wielkie – Brenna

Pobierz plik .GPX

Odcinki „z buta”

brak

Uwaga na

- ruch samochodowy na drogach publicznych
- zwiększony ruch pieszych rowerzystów w rejonie bulwarów nadrzecznych

OPIS TRASY

- startujemy z placu przed budynkiem Urzędu Gminy, w którym mieści się punkt Informacji Turystycznej
- przejeżdżamy przez drogę i znajdujemy się w Parku Turystyki, gdzie możemy pograć w piłkę na boiskach wielofunkcyjnych czy wypożyczyć kije do minigolfa. Na rozgrzewkę skorzystajmy z siłowni na wolnym powietrzu. Dzieciom polecamy plac zabaw
- wałem nadrzecznym najpierw szutrową, a później asfaltem kierujemy się w stronę Górek Wielkich jadąc przez kilka kilometrów czarnym szlakiem rowerowym (GG)
- po drodze w odległości zaledwie 100 m znajduje się obserwatorium Nietoperzy w Gimnazjum w Brennej
- docieramy do Górek Wielkich i mijamy najstarszy na Śląsku Cieszyńskim, zabytkowy kościół pw. Wszystkich Świętych
- przecinamy ul. Bielską i dalej ulicą Sportową dojeżdżamy do Ośrodka „Pod Brandysem”, gdzie znajduje się siłownia zewnętrzna, boisko do piłki plażowej, ścianka wspinaczkowa oraz plac zabaw
- wracamy na ulicę Bielską i mijamy Ośrodek Konny „U Matuli”, gdzie istnieje możliwość skorzystania z kompleksowej oferty jeździeckiej
- następnie wjeżdżamy w ulicę Szpotawicką jedziemy zielonym szlakiem rowerowym GN do Jaworza Jasionek
- w Jaworzu skręcamy w prawo w ulicę Cisową i wzdłuż strumienia Jasionka dojeżdżamy do osiedla Grabka
- w przydrożnej wiacie odpoczywamy i ruszamy w drogę powrotną
- wracamy do Brennej tą samą drogą